Informasjon om Norsk Frisørskole

Norsk Frisørskole er et datterselskap i Raise Gruppen AS som driver Nordens største og mest anerkjente konsepter innen hår og skjønnhet. Raise Gruppen har fire skoler, 120 salonger og over 850 medarbeidere i Norge, Sverige og USA.

Norsk Frisørskole er en av Norges eldste private frisørskoler og har skoler i Oslo, Bergen, Trondheim og Stockholm.

Vi har utdannet frisører som arbeidslivet trenger og markedet etterspør i 35 år. Det er fordi våre undervisere selv har lang erfaring fra bransjen og fra landets største frisørkonsern, og fordi våre medarbeidere er landets beste på sine felt.

Det beste studentmiljøet

Vi tør påstå at Norsk Frisørskole sannsynligvis er den frisørskolen i landet med det beste studentmiljøet.

Vi arbeider aktivt for at alle skal føle at de passer inn hos oss, uansett bakgrunn. Våre studenter har ulik bakgrunn, interesser og alder. For oss finnes det ingen «perfekt» søker. Det viktigste for oss er å få studenter som ser for seg en fremtid innen frisørfaget og som er motivert til å gjennomføre studie- og lærlingtiden.

Hvorfor velge Norsk Frisørskole?

Våre skoler kombinerer teori og praksis på en unik måte, noe som gir deg de beste forutsetningene for å mestre utdanningen og lykkes både som lærling og som ferdig utdannet frisør.

onboarding

For at vi skal lykkes med denne viktige oppgaven, vil du allerede som nyregistrert student få muligheten til å delta i vårt unike tilbud «onboarding for nye studenter».

Her vil du få tilbud om skreddersydde kurs som vil forberede deg godt til studiestart og til tiden som student og lærling hos oss.

35 års erfaring

Når du starter selve utdanningen og undervisningen på skolen, begynner du en utrolig spennende og innholdsrik reise hos en skole som gjennom 35 år har samlet kunnskap og erfaring om frisøryrket, og som har levert undervisning av høy kvalitet.

beste studentmiljøet
Vi tør å påstå at Norsk Frisørskole sannsynligvis er den frisørskolen i landet med det beste studentmiljøet.

Vi arbeider aktivt for at alle skal føle at de passer inn hos oss, uansett bakgrunn. Norsk Frisørskole er en skole for alle. Det finnes ikke én bestemt type NFS-student, men det alle våre studenter har til felles er lidenskap for hår, kreativt arbeid, trender og mennesker.

Fokus på utvikling
Hos oss fokuserer vi på din faglige og personlige utvikling.

Vi legger til rette for at du skal lykkes med utdanningen din og oppnå dine drømmer om å bli frisør. Norsk Frisørskole gir deg de mulighetene du trenger for å nå dine mål. Vi heier på deg hele veien, fra første skoledag til fullført svennebrev.

gode pedagoger
Våre lærere er faglig sterke frisører og gode pedagoger.

De har lang erfaring og kompetanse på hvordan de best kan formidle faget slik at du lærer mest og best.

landets største frisørkonsen
I 35 år har vi utdannet frisører som arbeidslivet trenger og markedet etterspør.

Dette skyldes at våre lærere selv har lang erfaring fra bransjen og fra landets største frisørkonsern, og fordi våre ansatte er blant de beste i landet på sine felt.

Tett samarbeid med bransjen
Grunnutdanningen som frisør varer i fem måneder, og undervisningen er målrettet, inspirerende og innovativ.

Skolene våre har et tett samarbeid med de beste i bransjen. Vi garanterer et godt lærings- og studiemiljø, og vi tilbyr undervisning og oppfølging som du trenger for å lykkes med å nå dine mål.

Lærlingplass og jobbgaranti
Hos oss kan du få lærlingplass og det er gode muligheter for fast jobb når du er ferdig med din læretid.

Norsk Frisørskole er et datterselskap i Raise Gruppen, og vi har et nært samarbeid med våre 120 salonger i Norge og Sverige. Raise Gruppen AS har også sitt eget opplæringskontor for lærlinger, og vi ønsker alle våre studenter hjertelig velkommen til å søke lærlingplass i en av våre salonger.

Studieløpet og pensum

Undervisningen gjennomføres på skolen og vil foregå både i klasserom og i studentsalongen.
Undervisningen finner sted mandag til fredag, fra kl. 08.30 til 16:00.

Gjennom studietiden hos oss får du en solid grunnutdanning i frisørfaget. Undervisningen på våre skoler følger alltid gjeldende læreplan for Vg2. Arbeidsdagene til en ferdig utdannet frisør er innholdsrike, kreative, inspirerende og varierte. Dette gjenspeiles derfor også i utdanningsløpet på skolene.

Det er viktig for oss at våre studenter får praktisk erfaring i løpet av studietiden. Vi starter derfor tidlig i semesteret med å klippe ekte kunder under modell- og kundedager.

Som student hos oss skal du også ha utplassering i en bedrift som en del av utdanningen din. Utplasseringen gir deg muligheten til å oppleve realistiske arbeidssituasjoner som frisør. Du vil få innsikt i hverdagen i en salong slik at du får en forståelse av hvordan salongen drives og fungerer.

Siden Norsk Frisørskole er et datterselskap i Raise Gruppe AS, som eier kjedene Nikita og Sayso, ønsker vi at våre studenter skal ha utplassering i en av våre salonger. Skolene og salongene har et nært samarbeid som gjør at vi kan sikre at utplasseringen, opplæringen og oppfølgingen er i tråd med vårt skolereglement, krav til kvalitet og innholdet i gjeldende læreplan. Vårt mål er å finne en salong som er skreddersydd etter dine behov for opplæring og utvikling.

Vær oppmerksom på at praksisperioden må være fullført for å kunne bestå yrkesfaglig fordypning (også kjent som YFF).

Avsluttende prøve

Mot slutten av semesteret skal alle studenter gjennomføre en avsluttende prøve. Denne prøven består av både en teoretisk og en praktisk del. Når du har bestått denne prøven, vil du motta et vitnemål fra skolen.

Vil du vite mer om vår gründer?

Vil du vite mer om skolen og hvordan livet som frisørelev er?

Send melding til oss!
Tlf: 930 71 320
Send en e-post til oss!
post@norskfrisorskole.no

Vi ringer deg!

Lurer du på noe? Legg igjen ditt telefonnummer så ringer vi opp deg innen 48 timer!

Hva kan vi hjelpe deg med?