Raise opplæringskontor

Ønsker du å bli frisørlærling i Nordens største frisørkonsern? Er du lærelysten, sosial, og drømmer om å bli en knallgod frisør? Få en rakettstart på karrieren, bli lærling hos oss!
Raise Opplæringskontor er et samarbeid mellom Norsk Frisørskole, Nikita og Sayso frisørsalonger og fag- og yrkesopplæringen i fylkene.

Gjennom dette samarbeidet tilbyr vi lærlingeplasser som et siste ledd av din frisørutdanning.

For å bli lærling må du ha grunnutdanning i frisørfaget. Vi tar imot elever både fra Norsk Frisørskole og andre skoler, og fra andre kandidater med relevant praksis som trenger ytterligere opplæring før de kan gå opp til svenneprøven

Raise Opplæringskontor fungerer som en rådgiver for våre lærebedrifter/salonger. Alle salonger som skal ha lærlinger må først godkjennes som lærebedrift. Dette er et kvalitetsstempel for deg som skal være lærling hos oss.

Opplæringskontorets oppgaver

Raise Opplæringskontor er ansvarlig for de juridiske rammene rundt lærlingperioden.

Andre oppgaver inkluderer:
  • Kontrollere at læreplanen følges.
  • Sikre lærlingens dokumentasjonsverktøy og sørge for at dette brukes i praksis.
  • Følge opp fastsatte mål og retningslinjer mellom lærling og bedrift.
  • Omplassere lærlinger ved behov.
  • Tilby kurs og opplæring av faglig leder og instruktør

Opplæringskontoret er en støttespiller for deg som lærling og lærebedriften om saker som gjelder din opplæring. Vår hovedoppgave er å påse at både du og salongen du er lærling i får den aller beste læretiden som overhodet mulig.

Hvorfor du bør søke lærlingplass hos oss:

Som frisør har du et hav av karrieremuligheter og uendelige utviklingsmuligheter innen ulike fagområder. Kanskje ønsker du å starte din egen salong eller være en leder i en etablert salong? Kanskje drømmer du om å utvide dine ferdigheter og bli en make-up artist, hudpleier, stylist eller jobbe innen TV-bransjen?

I våre salonger får du en innholdsrik, lærerik og meningsfull arbeidshverdag. Vår modulbaserte opplæring sikrer deg som lærling god kvalitet og tett oppfølging gjennom hele læretiden.

Vi har alltid satset på lærlinger. Vi anser det som et stort og viktig samfunnsansvar å utdanne morgendagens frisører.

Hos oss har vi lang og god kultur med å utdanne gode fagfolk. Vi har lang erfaring med både opplæring av elever og lærlinger. Mange av våre medarbeidere startet som elever og jobber nå som frisør, daglig leder eller regionledere.

Som lærling hos oss vil du bli en del av en frisørfamilie som brenner for å dele sin kunnskap med deg og du vil få muligheten til å bygge et solid nettverk som kan bane vei for en blomstrende karriere.

Hos oss er det uendelige muligheter og vi brenner for at du skal lykkes med å nå dine mål.

Og det beste er at du kan ta med deg dine ferdigheter hvor som helst i verden. Uansett om du bor i en liten eller stor by, ligger hele verden foran dine føtter – eller skal vi si – foran dine hender!

Søk her!

Felt markert med * er obligatoriske.

E-postadresse*
Personlige opplysninger*
Last opp CV*
Tillatte filtyper .doc .docx .rtf .pdf .jpg .gif